FødevareWatch

Italiensk mejerigigant løfter salg af ost og yoghurt

Den italienske mejerikæmpe Parmalat har haft fremgang i salget af ost og yoghurt i de første seks måneder af året.

Foto: Colourbox

Italienske Parmalat kan notere sig fremgang i salget af ost og yoghurt i årets første halvår.

Parmalets salg af yoghurt, ost og andre friske mejeriprodukter steg i første halvår med 15,5 pct. til 1143 mio. euro i forhold til første halvdel af 2014. Renset for valutaudsving og opkøb er der dog blot tale om en fremgang på 2,2 pct.

Der har været stigende omsætning i Afrika, Australien og Latinamerika, mens salget i Nordamerika og Europa er dykket, hvilket dog primært tilskrives lavere mælkepriser, der har sænket salgspriserne.

En stigende efterspørgsel for ost og yoghurt kan være positivt for danske Chr. Hansen, der blandt leverer kulturer og ingredienser til industrien. Det danske selskab har dog flere gange vist sig i stand til at levere fremgang på trods af svage markeder.

Parmalat-aktien faldt beskedent - 0,8 pct. - på børsen i Milano til 2,39 euro.

Arla opruster med nyt asiatisk hovedkontor

Kinesiske nedskrivninger koster for Danone

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier