Det britiske analysefirma Brand Finance udnævnte tidligere på året Lego til det stærkeste brand. Men det er ikke nødvendigvis det samme som at være mest værdifuldt.
I en ny opgørelse kommer Maersk ind som det mest værdifulde, efterfulgt af Arla på en andenplads. Først herefter kommer Lego. Det skriver Berlingske.
Arlas succes i forhold til værdien af indtjeningspotentialet i brandet forklares med, at selskabet er en global fødevarevirksomhed, som får hjælp af, at Danmark generelt har et godt image på fødevareområdet.
”Den globale fødevaregigant kunne blive det mest værdifulde brand af dansk oprindelse næste år i takt med, at den globale efterspørgsel efter mejerivarer vokser, ikke mindst i Asien," skriver Brand Finance.
Arlas brandværdi opgøres til 25 mia. kr. mens Maersks lander på 26 mia. kr. og Legos på 24 mia. kr. Carlsberg kommer ind på en sjetteplads.
Arla-chef ser ulemper ved danske arbejdsmetoder
Arlas topchef: "Indimellem er vi danskere for omstillingsparate"