Aldi vil åbne flere butikker i Storbritannien det kommende år end landets tre største supermarkedskæder tilsammen.
The Telegraph skriver, at den tyske discountkæde planlægger at åbne 1.02 mio. engelske kvadratmeter i løbet af 2015, hvilket svarer til ca. 60 nye butikker.
Til sammenligning vil Sainsbury’s åbne 450.000 kvadratmeter efterfulgt af Morrisons med 220.000 kvadratmeter, mens Tesco går med planer om at slå dørene op til 170.000 nye kvadratmeter.
Dermed fortsætter tyskerne med at lægge pres på de traditionelle britiske supermarkeder, der har mistet betydelige markedsandele til discountkæderne de seneste år.
Særligt ’The Big Four’ – Sainsbury’s, Tesco, Morrisons og Asda – har været hårdt ramt af Aldi og Lidls prisnedsættelser og aggressive butiksstrategi på det britiske marked.
Butikstatistikken stammer fra en rapport fra IPD og ejendomsmægleren Colliers, der også viser, at Aldis rival Lidl vi åbne 340.000 kvadratmeter, mens Asda planlægger at åbne 550.000 kvadratmeter.
I alt vil der blive tilføjet 3,9 mio. kvadratmeter til den britiske detailsektor det kommende år.
Aldi opnår rekordhøj britisk markedsandel
Avis: Britisk leverandørpres er en "langsigtet trend"
Pressede detailgiganter skærer i priserne