FødevareWatch

Aldi opnår rekordhøj britisk markedsandel

Tesco har haft de bedste tre måneder i halvandet år, og discountkæden Aldi har taget endnu en luns af det britiske detailmarked i de seneste tre måneder.

Foto: Mikkel Berg Pedersen

Med en markedsandel på fem pct. er Aldi vokset 0,7 pct. på det britiske detail marked på et år, og dermed er den tyske kæde nu stor som aldrig før på de britiske øer. Salgsvæksten i de seneste tre måneder frem til 1. marts voksede i Aldi ligeledes med massive 19,3 pct. afslører data fra Kantar Worldpanel ifølge The Grocer.

Hos Tesco oplever man en længe ventet fremgang, og som den eneste af de fire store supermarkedskæder i Storbritannien har kæden øget salget med 1,1 pct. i det seneste tre måneder. Det er således de bedste tre måneder i det seneste halvandet år, skriver The Grocer. Med til historien hører også, at supermarkedets fremgang i er sket samtidig med at markedsandelen  over det seneste år er gået tilbage fra 28,8 pct. til 28,7 pct.

Alle de store supermarkeder skærer i prisen for at vinde kunder, specielt indenfor hverdagsprodukter som æg, grøntsager og mælk. Butikkerne fokuserer deres indsats på helt enkle prisnedsættelser frem for at lave mere komplicerede køb-flere-tilbud," siger Fraser McKevitt, der er ansvarlig for Retail and consumer insight hos Kantar Worldpanel.

Britisk kæde hæver lønnen for kassedamerne

Tidligere Tesco-direktør skifter til kriseramt konkurrent

Tesco får milliardtilbud fra Thailand

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier