Med en markedsandel på fem pct. er Aldi vokset 0,7 pct. på det britiske detail marked på et år, og dermed er den tyske kæde nu stor som aldrig før på de britiske øer. Salgsvæksten i de seneste tre måneder frem til 1. marts voksede i Aldi ligeledes med massive 19,3 pct. afslører data fra Kantar Worldpanel ifølge The Grocer.
Hos Tesco oplever man en længe ventet fremgang, og som den eneste af de fire store supermarkedskæder i Storbritannien har kæden øget salget med 1,1 pct. i det seneste tre måneder. Det er således de bedste tre måneder i det seneste halvandet år, skriver The Grocer. Med til historien hører også, at supermarkedets fremgang i er sket samtidig med at markedsandelen over det seneste år er gået tilbage fra 28,8 pct. til 28,7 pct.
Alle de store supermarkeder skærer i prisen for at vinde kunder, specielt indenfor hverdagsprodukter som æg, grøntsager og mælk. Butikkerne fokuserer deres indsats på helt enkle prisnedsættelser frem for at lave mere komplicerede køb-flere-tilbud," siger Fraser McKevitt, der er ansvarlig for Retail and consumer insight hos Kantar Worldpanel.
Britisk kæde hæver lønnen for kassedamerne
Tidligere Tesco-direktør skifter til kriseramt konkurrent
Tesco får milliardtilbud fra Thailand