Bilka vil kapre Metros kunder

Bilka vil have fingrene i de erhvervskunder, der tidligere handlede i Metro.
Detailkæden har derfor lanceret konceptet Bilka Business, der betyder, at virksomheder fremover kan handle i syv af landets 17 Bilka-varehuse, hvor der vil være et særligt varesortiment målrettet erhvervskunder.
"Metro har efterladt et hul i markedet, som Bilka gerne vil udfylde for de erhvervskunder og institutioner, som skal til at finde et andet sted at købe stort ind," siger Maia Lindstrøm Seiersen fra Dansk Supermarkeds presseafdeling til mediet.
Metro drejede nøglen om ved årsskiftet, da Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen afviste at godkende en handel med Euro Cater, der indebar, at de to varehuse i Aarhus og Glostrup skulle skifte navn til Inco.
I stedet er samtlige af den tyske grossists fem varehuse i København, Aarhus, Aalborg, Kolding og Glostrup nu tømt for inventar og lukket ned.
De syv Bilka-butikker, hvor erhvervskunder kan handle en gros, ligger i Tilst ved Aarhus, Aalborg, Kolding, Esbjerg, Ishøj, Hundige og Odense. Konceptet kører i første omgang i tre måneder, hvorefter Bilka vil tage stilling til, om det skal udvides til samtlige af kædens varehuse.
Euro Cater sætter jagten ind på Metros kunder
Nu begynder kampen om Metros kunder
Metro hemmeligholdt trecifret millionbud fra tredje spiller
Relaterede artikler:
Euro Cater sætter jagten ind på Metros kunder
For abonnenter
Nu begynder kampen om Metros kunder
For abonnenter