FødevareWatch

Krigen ulmer blandt supermarkederne

Kampen om de købestærke og kvalitetsbevidste kunder tager til i disse måneder, og de tre store koncerner har alle forberedt sig på konkurrencen. SuperBrugsen er klar til mødet med et par af de nye spillere.

Foto: Jan Dagø/Jyllands-Posten

Mens mange stadig taler om krigen på discountmarkedet, og der konstant åbnes nye butikker på bedre adresser over hele landet, er kampen om supermarkedskunderne hidtil gledet under radaren.

Med nye butikskoncepter, satsninger og kæder fra Coop, Dansk Supermarked og Dagrofa skærpes konkurrencen om det købestærke publikum, som gerne vil betale for et større udvalg og en snak med butiksslagteren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier