
Lad os tage et kig ned over listen over danskernes mest elskede mærkevarer: Først er Lego - alle børns favorit og dermed også forældrenes. Så kommer Volkswagen og Netflix - tysk grundighed på hjul og amerikansk underholdning ad libitum. Novo Nordisk og Mærsk finder ligeledes plads på top-10, ligesom Apple der ved at gøre it brugervenligt har taget verden med storm og i den forgangne uge satte verdensrekord i overskud for et kvartal.
Men hov: Over de tre sidstnævnte og på en fjerdeplads over foretrukne brands dukker Rema 1000' s navn pludselig op. Danskernes hjerter bliver altså varmere ved tanken om en kæde af discountbutikker med hovedkontor i Trondheim ikke langt fra polarcirklen, end når de tænker på den nye iPhone 6 eller på nationens højest værdisatte virksomheder: klenodier i erhvervslivet, der skaber tusindvis af job og henter milliarder til landet. Det skurrer sært i ørerne.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app