Han får vilde laks til at svømme i flok

Som dreng så Henrik Burkal sin far stable Kvickly-mærket på benene, og han elskede duften af friske madvarer og pulsen i en butik. Nu har han styret de godt 250 selvejende butikschefer i Rema 1000 fra et samlet underskud og mismod til et trecifret overskud og en plads midt i danskernes forbrugerhjerter.
Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv
Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv
AF ANDERS MØRKBAK BRUUN

Lad os tage et kig ned over listen over danskernes mest elskede mærkevarer: Først er Lego - alle børns favorit og dermed også forældrenes. Så kommer Volkswagen og Netflix - tysk grundighed på hjul og amerikansk underholdning ad libitum. Novo Nordisk og Mærsk finder ligeledes plads på top-10, ligesom Apple der ved at gøre it brugervenligt har taget verden med storm og i den forgangne uge satte verdensrekord i overskud for et kvartal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter