Det fremgår af koncernens regnskab for fjerde kvartal, der onsdag efter amerikansk børstid blev lagt frem for investorerne.
Nettoresultatet faldt 29 pct. til korrigerede 61 cent per aktie fra 86 cent per aktie i samme periode et år tidligere. Konsensusskønnet hos analysefirmaet Zacks lød på 65 cent per aktie.
Omsætningen slog forventningerne, da salget løb op i omkring 4 mia. dollar i forhold til de ventede 3,97 mia. dollar.
Ud over kødskandalerne i Kina sidste år kæmper koncernen med at forny sig i det amerikanske segment, hvor tiltag er blevet mødt med varierende succes.
"Vi er forpligtet til at genoprette vores "track record" for at levere mindst 10 pct. vækst i resultatet per aktie år efter år. Jeg er sikker på, vi vil lykkes med det i 2015, da vores Kina Business forbedres, og vi opretholder et positivt momentum i resten af Yum," lyder det fra topchef Greg Creed i en pressemeddelelse.
På trods af de kinesiske problemer gjorde Yum det bedre end ventet. Same-store salget i Kina faldt 16 pct. i fjerde kvartal, hvor analytikerne havde frygtet en salgsnedgang på 19,4 pct.
Den langsomme forbedring i Kina vil fortsætte med at tage fart i 2015, noterer Yum i pressemeddelelsen. Ifølge Greg Creed har Kina-divisionen "betydeligt langsigtet potentiale", og selskabet vil åbne mindst 700 nye enheder i landet.
Aktien i Yum Brands steg 1 pct. i eftermarkedet.
Pizza Hut vil kapre gluten-allergikere
Presset KFC-ejer sænker igen forventningerne
KFC-ejer sænker forventingerne
McDonald's skal have ny topchef
Overskuddet hos McDonald's på skrump
Ny kyllingekæde anklages for plagiat