FødevareWatch

DLG-partner kan løfte dansk øko-eksport

DLG-samarbejdet med franske Agrial kan på sigt åbne for øget dansk eksport af blandt andet rodfrugter. I første omgang har samarbejdet dog mest kurs mod dansk detail og foodservice, siger Food-direktør.

Foto: PR/DLG

Cees Kuypers, er adm. direktør i DLG Food, ser flere oplagte muligheder i det nye DLG-samarbejde med det franske Agrial-selskab Florette, som på sigt kan give danske økologiske avlere adgang til nye markeder.

”Økologi er på europæisk plan i vækst, og selvom det i udlandet ikke er et område, der er helt så meget fokus på, er det et område, hvor vi kigger på, om vi herfra kan være med til at forsyne nogle af de markeder, hvor blandt andet Florette i dag arbejder. Det kan også give en balance i forhold til udbud og efterspørgsel på internationalt plan, og dermed kan vi hjælpe nogle af de danske avlere med at udvide deres arealer og samtidig sikre, at de kan komme af med deres produkter,” siger direktøren til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier