FødevareWatch

Insekter med en historie er det nye sort

Forbrugernes interessen for fødevarer er verden over blevet større. Men maden skal blandt andet være hjemmelavet til enhver tid, sund, autentisk og knasende.

Foto: /ritzau/Katinka Hustad

Årets største fødevaretrend er ren tale. Forstået på den vis, at det for fødevareproducenterne handler om at benytte rene råvarer, og give ren og enkel besked derom på emballagen. Det fastslår analysehuset Innova Market Insights i en ny, stor rapport.

Det er imidlertid ikke det eneste, producenterne skal være opmærksomme på, hvis de vil ramme tidens kunder. For på mange måder er forbrugerne verden om blevet mere sundhedsorienterede og samtidig mere selektive og krævende i deres valg. Derfor kræver det yderligere ni modeluner for at komme rundt om status for føde- og drikkevarer anno 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier