FødevareWatch

120 nye produkter skal vende Arlas danske nedtur

Inden udgangen af 2016 skal Arla have sendt 120 nye produkter i retning af de danske forbrugere. Produkterne skal ifølge Arlas danske direktør vende et dalende dansk mælkesalg.

Foto: Arla/ PR

Danskerne hælder ikke nær så meget mælk i glassene som tidligere, og det mærker man naturligvis hurtigt hos mejerigiganten Arla, men står det til Thomas Pietrangeli, der siden sommer har været direktør for divisionen Consumer Denmark , skal det faldende mælkesalg i de kommende år erstattes af salg af helt nye mælkeprodukter.

Det skriver Børsen.

"Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv pct. i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par pct. årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal, og målt i mængder vil vi få vækst i år," siger direktør Tomas Pietrangeli til avisen.

I løbet af 2015 og 2016 vil mejerikoncernen med Pietrangeli i spidsen skubbe samlet 120 nye produkter af sted mod de danske forbrugerne, der i alt bidrager med en årlig omsætning på 7 mia. kr., og blandt de første produkter er den mælkebaserede proteindrik Protino, som blandt andet er målrettet småtspisende ældre.

Arla: Bortfalden sodavandsafgift skyld i dalende mælkesalg

Ny direktør for Arla Danmark

Øko-branchen jubler over satsning på 120 mio kr

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier