120 nye produkter skal vende Arlas danske nedtur

Inden udgangen af 2016 skal Arla have sendt 120 nye produkter i retning af de danske forbrugere. Produkterne skal ifølge Arlas danske direktør vende et dalende dansk mælkesalg.
Foto: Arla/ PR
Foto: Arla/ PR

Danskerne hælder ikke nær så meget mælk i glassene som tidligere, og det mærker man naturligvis hurtigt hos mejerigiganten Arla, men står det til Thomas Pietrangeli, der siden sommer har været direktør for divisionen Consumer Denmark , skal det faldende mælkesalg i de kommende år erstattes af salg af helt nye mælkeprodukter.

Det skriver Børsen.

"Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv pct. i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par pct. årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal, og målt i mængder vil vi få vækst i år," siger direktør Tomas Pietrangeli til avisen.

I løbet af 2015 og 2016 vil mejerikoncernen med Pietrangeli i spidsen skubbe samlet 120 nye produkter af sted mod de danske forbrugerne, der i alt bidrager med en årlig omsætning på 7 mia. kr., og blandt de første produkter er den mælkebaserede proteindrik Protino, som blandt andet er målrettet småtspisende ældre.

Arla: Bortfalden sodavandsafgift skyld i dalende mælkesalg

Ny direktør for Arla Danmark

Øko-branchen jubler over satsning på 120 mio kr

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også