120 nye produkter skal vende Arlas danske nedtur

Danskerne hælder ikke nær så meget mælk i glassene som tidligere, og det mærker man naturligvis hurtigt hos mejerigiganten Arla, men står det til Thomas Pietrangeli, der siden sommer har været direktør for divisionen Consumer Denmark , skal det faldende mælkesalg i de kommende år erstattes af salg af helt nye mælkeprodukter.
Det skriver Børsen.
"Vi skal sælge flere varer i Danmark, så vi har skruet op for innovationen og for vores investering i markedsføring. I en årrække er salget faldet med omkring en halv pct. i snit om året. Det skal vendes, så vores volumen stiger med et par pct. årligt. Der kommer nyt allerede her i andet kvartal, og målt i mængder vil vi få vækst i år," siger direktør Tomas Pietrangeli til avisen.
I løbet af 2015 og 2016 vil mejerikoncernen med Pietrangeli i spidsen skubbe samlet 120 nye produkter af sted mod de danske forbrugerne, der i alt bidrager med en årlig omsætning på 7 mia. kr., og blandt de første produkter er den mælkebaserede proteindrik Protino, som blandt andet er målrettet småtspisende ældre.
Relaterede artikler:
Øko-branchen jubler over satsning på 120 mio kr
For abonnenter