Fra 1. februar hedder Sallings nye marketingchef Birthe Wiberg.
I stillinger hos brands som Legoland, Lego og Kvik har den 47-årige marketingchef arbejdet på kundeoplevelser, service og e-handel, og fremover skal Birthe Wiberg være med til at øge loyalitet og kundeflow - både i de fysiske stormagasiner og på webshoppen Salling.dk, hedder det i en meddelelse.
"Gennem sit arbejde har Birthe opnået imponerende resultater inden for salg og marketing og har opbygget stærke kompetencer inden for målrettede kundeoplevelser, branding og e-handel. Birthe evner at arbejde både strategisk og analytisk samtidig med at fastholde fokus på den taktiske implementering, og det passer rigtig godt ind i den strategi, vi har lagt," siger Sallings direktør Marianne Bedsted om den nye marketingchef.
Den nye marketingchef udnævnes som led i en større strømlining af organisationen og ved samme lejlighed er Lars Højgaard Rasmussen blevet udnævnt til stormagasinchef for Salling Aarhus.
Ifølge Marianne Bedsted skal organisationsændringen i Salling sikre et skarpt opdelt fokus på henholdsvis marketing og de fysiske butikker. I december tiltrådte Anja Kibsgaard som stormagasinchef for Salling i Aalborg.
Fakta om Birthe Wiberg:
- Født 1968
- Uddannet Cand.Merc-Jur /MSc International Business & Law, Aarhus School of Business
- 2007-2014: Marketingchef, LEGOLAND
- 2005-2007: International marketingchef, KVIK
- 2001-2005: Marketing Manager, Global Innovation & Marketing, LEGO SpA Milan 2000-2001: Barsel 1998-2000: Afdelingschef, ”New ways to the consumer”, LEGO System A/S
- 1996-1998: Manager, Global Direct Marketing, LEGO System A/S
- 1994-1996: Senior Research Executive, European Marketing Research, LEGO System A/S
Toms-chef skifter til Dansk Supermarked
Bilka får ny chef for markedsføring
Stormagasin vil fremhæve danske fødevarer