FødevareWatch

Coops økotiltag godt fra start

Den store øko-satsning i Coop sætter allerede spor, og salget af økologisk frugt og grønt er i årets første tre uger vokset med cirka 40 procent.

I de kommende fem år vil Coop hvert år sætte 200 mio. kr. ind på de økologiske prismærker i fødevareafdelingerne i kædens butikker, og kort efter start har det allerede givet et mersalg. Det skriver Coop i en meddelelse.

Tre uge er, at prisfaldsstrategien blev skudt i gang i omkring 1100 Coop-butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen og Fakta-kæderne, kommer salget bag på på food-direktør Jens Visholm.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier