FødevareWatch

Arla tror på tysk økologi i 2015

2015 bliver året, hvor verdens største økologiske mejeriselskab får hul igennem til det store tyske marked, siger Arla-koncerndirektør Tim Ørting Jørgensen.

Foto: Michael Mottlau/POLFOTO/arkiv

Danskerne har for længst har forelsket sig i økologiske mejeriprodukter, men 2015 bliver året, hvor Arla, der er verdens største økologiske mejeriproducent, slår igennem på det store tyske marked, skriver Børsen.

"Vi giver med nye produkter økologien mere saft og kraft og venter et markant stigende salg i Tyskland, hvor vi nu har hul igennem til detailhandelen på dette område. Hidtil har vi ikke fået det helt store gennembrud på økologien. Men nu sker det. For Arla er økologien en spændende kategori, fordi vi har råvarerne, og fordi øko-vækst i et fladt totalmarkedet for mejeriprodukter er rigtig interessant," siger koncerndirektør Tim Ørting Jørgensen, der har ansvaret for divisionen Consumer Central Europe, som består af Tyskland, Frankrig og Benelux-landene til Børsen.

Sidste år voksede det tyske økosalg - målt på råvaremængder - med over 20 pct. til 170 mio. liter mælk. Den økologiske råmælk kommer fra tyske landmænd, ligesom også dansk-produceret økologisk mælk bliver kørt til det store marked i syd.

Arla vil vinde kinesisk økomarked med billig mælk

Arlas salg af øko-mælk sætter ny rekord i Sverige

Regeringen er langt fra målet om mere økologi

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier