Odense Marcipan har medvind på glasur-eksport

Marcipanfabrikken på Fyn tog med opkøbet af en konkurrent et nyt produkt ind i folden. Det har givet en sådan medvind på eksportmarkedet, at produktet i dag fylder 15 pct. af koncernens omsætning.
Foto: Zeus
Foto: Zeus

Da Odense Marcipan i 2007 købte sin daværende danske konkurrent Marcia, var det ikke mindst med øje for konkurrentens ekspertise i det såkaldte sugarpaste eller icing, som er en tyk glasur, man bruger meget i blandt andet USA.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også