FødevareWatch

Odense Marcipan har medvind på glasur-eksport

Marcipanfabrikken på Fyn tog med opkøbet af en konkurrent et nyt produkt ind i folden. Det har givet en sådan medvind på eksportmarkedet, at produktet i dag fylder 15 pct. af koncernens omsætning.

Foto: Zeus

Da Odense Marcipan i 2007 købte sin daværende danske konkurrent Marcia, var det ikke mindst med øje for konkurrentens ekspertise i det såkaldte sugarpaste eller icing, som er en tyk glasur, man bruger meget i blandt andet USA.

”Det var en af de søjler, selve købet af virksomheden stod på – vi ville gerne have adgang til den knowhow, der var, så vi ligesom var i gang og ikke selv skulle ud og lære, hvordan man laver det,” fortæller adm. direktør i Odense Marcipan, Niels Søgaard, i et interview med FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Diningsix-direktør takker af

Restaurantkoncernens adm. direktør giver i stedet stafetten videre til medstifter, mens han selv fortsætter som kommerciel direktør udstationeret i London.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier