Odense Marcipan har medvind på glasur-eksport

Marcipanfabrikken på Fyn tog med opkøbet af en konkurrent et nyt produkt ind i folden. Det har givet en sådan medvind på eksportmarkedet, at produktet i dag fylder 15 pct. af koncernens omsætning.
Foto: Zeus
Foto: Zeus

Da Odense Marcipan i 2007 købte sin daværende danske konkurrent Marcia, var det ikke mindst med øje for konkurrentens ekspertise i det såkaldte sugarpaste eller icing, som er en tyk glasur, man bruger meget i blandt andet USA.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter