Irma uddanner medarbejdere til bedre rådgivning

Coop-kæden Irma har i samarbejde med Madkulturen i Roskilde netop uddannet de første 40 medarbejdere til bedre kulinarisk rådgivning af kunderne.
Foto: /ritzau/Joachim Ladefoged
Foto: /ritzau/Joachim Ladefoged

Irma sender nu medarbejdere fra alle 80 butikker igennem en ny uddannelse, som man har døbt Kulinarisk Kørekort. Det fremgår af en pressemeddelelse.

På uddannelsen, som er blevet til i samarbejde med Madkulturen i Roskilde, bliver medarbejderne trænet i at være bedre kulinariske guides af kunderne.

”Irma vil gå forrest i Danmark, når det gælder kvalitet, gode smagsoplevelser og madglæde. At kunne inspirere vores kunder på et bedre fagligt grundlag er en ny måde at gå foran på,” udtaler HR-chef Margit Marell, Irma.

Formålet er samtidig at gøre medarbejderne klogere på den mad, de arbejder med. Det fortalte kædedirektør Jesper Uggerhøj til FødevareWatch i et interview i sidste måned.

”Det er en grunduddannelse i mad og råvarer, og tanken er at få et mere madvidende personale. Dedikationen har de allerede, men nu får de også fyldt på i forhold til at tale med kunderne om maden,”

Irma-chef: Sænk momsen på økologi

Irma skal fortælle den gode historie

Irma-chef hilser discountkæders øko-sats velkommen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter