Irma sender nu medarbejdere fra alle 80 butikker igennem en ny uddannelse, som man har døbt Kulinarisk Kørekort. Det fremgår af en pressemeddelelse.
På uddannelsen, som er blevet til i samarbejde med Madkulturen i Roskilde, bliver medarbejderne trænet i at være bedre kulinariske guides af kunderne.
”Irma vil gå forrest i Danmark, når det gælder kvalitet, gode smagsoplevelser og madglæde. At kunne inspirere vores kunder på et bedre fagligt grundlag er en ny måde at gå foran på,” udtaler HR-chef Margit Marell, Irma.
Formålet er samtidig at gøre medarbejderne klogere på den mad, de arbejder med. Det fortalte kædedirektør Jesper Uggerhøj til FødevareWatch i et interview i sidste måned.
”Det er en grunduddannelse i mad og råvarer, og tanken er at få et mere madvidende personale. Dedikationen har de allerede, men nu får de også fyldt på i forhold til at tale med kunderne om maden,”
Irma-chef: Sænk momsen på økologi
Irma skal fortælle den gode historie
Irma-chef hilser discountkæders øko-sats velkommen