FødevareWatch

Irma-chef hilser discountkæders øko-sats velkommen

Discountbutikkerne satser mere på økologi, men det bekymrer ikke Irmas kædedirektør. Han ser det som en mulighed for at øge markedet for økologiske varer.

Jesper Uggerhøj, kædedirektør i Irma, ved åbningen af en ny butik på Axelborg i København. | Foto: Mik Eksestad/Polfoto/Arkiv

Det danske detailmarked er under forandring, og siden finanskrisen har discountkæderne sat sig på en stadigt større del af dagligvarehandlen.

Det er sket gennem et ensidigt fokus på pris, men på det seneste er de billige butikker også begyndt at introducere flere økologiske varer i deres forsøg på at lokke kunder til fra de traditionelle supermarkeder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier