FødevareWatch

Danish Crown tjener godt på eksport af kvalitet

Kvalitetsprodukter kendt som upmarket-produkter, er en vigtig del af Danish Crowns indtjening i udlandet.

Foto: Ritzau Scanpix/Janus Engel.

Danish Crowns forædling af det danske svin er en lukrativ forretning for slagterikoncernen, ikke mindst i Kina.

På de såkaldte upmarket-produkter, altså kvalitetsprodukter, tjener koncernen særlig godt. Alene i Kina tjener Danish Crown f.eks. 10-20 pct. ekstra for deres grisehoveder.

Det skriver Børsen.

”Vi har adgang til nogle markeder, hvor vi kan få en merpris for vores produkter. Det sker, fordi vi har et unikt produkt i forhold til vores konkurrenter,” siger underdirektør i eksport hos Danish Crown, Søren Tinggaard til avisen.

Upmarket-produkter er defineret ved, at de danske priser er mindst 15 pct. højere end gennemsnitsprisen for EU15-landene.

Danske upmarket-produkter sendes i gennemsnit 3200 km ud i verden .

Tulip satser stort på eksport

Ny lov baner vej for at investere i dit firma

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier