FødevareWatch

Danish Crown tjener godt på eksport af kvalitet

Kvalitetsprodukter kendt som upmarket-produkter, er en vigtig del af Danish Crowns indtjening i udlandet.

Foto: Ritzau Scanpix/Janus Engel.

Danish Crowns forædling af det danske svin er en lukrativ forretning for slagterikoncernen, ikke mindst i Kina.

På de såkaldte upmarket-produkter, altså kvalitetsprodukter, tjener koncernen særlig godt. Alene i Kina tjener Danish Crown f.eks. 10-20 pct. ekstra for deres grisehoveder.

Det skriver Børsen.

”Vi har adgang til nogle markeder, hvor vi kan få en merpris for vores produkter. Det sker, fordi vi har et unikt produkt i forhold til vores konkurrenter,” siger underdirektør i eksport hos Danish Crown, Søren Tinggaard til avisen.

Upmarket-produkter er defineret ved, at de danske priser er mindst 15 pct. højere end gennemsnitsprisen for EU15-landene.

Danske upmarket-produkter sendes i gennemsnit 3200 km ud i verden .

Tulip satser stort på eksport

Ny lov baner vej for at investere i dit firma

Mere fra FødevareWatch

Coop rykker rundt i direktørtruppen

Med afsæt i den nye strategi bliver der rykket rundt på stolene i koncernledelsen i Coop. I front for Superbrugsen vender en gammel kending tilbage og i Irma får man også ny kædedirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier