Analyse: Stort uforløst potentiale i nethandlen

Handlen med dagligvarer over nettet er steget mindre end andre kategorier inden for detailhandlen over en periode på fem år.
Foto: POLFOTO
Foto: POLFOTO

Handlen med dagligvarer på nettet vokser år for år, men selv om flere vælger at købe ind foran computeren, er fænomenet stadig i sin spæde start.

Det skriver Landbrug & Fødevarer i en ny analyse, der er baseret på en rapport fra Euromonitor International.

Undersøgelsen viser, at den globale onlinehandel er steget i alle kategorier i detailhandlen fra 2008 til 2013, men at dagligvarer står for den mindste stigning med en vækst på seks pct. Til sammenligning er tøj og sko og elektronik vokset med henholdsvis 20 og 18 pct.

Det får Landbrug & Fødevarer til at vurdere, at der derfor er ”potentiale for yderligere vækst i handel med på dagligvarer på nettet. Samtidig tyder meget på, at dagligvareindkøb på internettet vil få langt større betydning globalt fremover.”

Nemlig.com indgår samarbejde med tankstationer

Dagligvarekrigen på nettet spidser til

Coop investerer millioner i innovativt kundekendskab

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter