Coop investerer millioner i innovativt kundekendskab

Coop investerer millioner i it-iværksættere, som skal gøre det muligt for detailkoncernen at lære kunderne bedre at kende. Det skal ske via gratis trådløst internet til de butiksbesøgende.
Foto: Magnus Møller/ritzau.
Foto: Magnus Møller/ritzau.

Coop investerer sammen med venturefonden Northzone 22,3 mio. kr. i it-iværksætterselskabet Allunite, der har udviklet og sælger reklame-finansieret trådløst internet til erhverskunder.

Det skriver Børsen.

Ved at tilbyde detailkunderne gratis internet, når der købes ind, kan detailkoncernen lære kunderne bedre at kende.

"Det er vigtigt for os finde ud af, hvordan kunderne kommer til at handle i fremtiden i den fysiske butik. Vi skal knække koden til fremtidens indkøbsoplevelse, og der tror vi, at det er en rigtig god idé at indgå partnerskab med nogle iværksættere, der ser verden på en anden måde," siger koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg til avisen.

Ny netbutik kan sætte fart på onlinesalg af fødevarer

Detailgiganter i strid om potentiel milliardforretning

Nyt Dagli'-koncept skal ensrette 371 butikker

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter