FødevareWatch

Coop investerer millioner i innovativt kundekendskab

Coop investerer millioner i it-iværksættere, som skal gøre det muligt for detailkoncernen at lære kunderne bedre at kende. Det skal ske via gratis trådløst internet til de butiksbesøgende.

Foto: Magnus Møller/ritzau.

Coop investerer sammen med venturefonden Northzone 22,3 mio. kr. i it-iværksætterselskabet Allunite, der har udviklet og sælger reklame-finansieret trådløst internet til erhverskunder.

Det skriver Børsen.

Ved at tilbyde detailkunderne gratis internet, når der købes ind, kan detailkoncernen lære kunderne bedre at kende.

"Det er vigtigt for os finde ud af, hvordan kunderne kommer til at handle i fremtiden i den fysiske butik. Vi skal knække koden til fremtidens indkøbsoplevelse, og der tror vi, at det er en rigtig god idé at indgå partnerskab med nogle iværksættere, der ser verden på en anden måde," siger koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg til avisen.

Ny netbutik kan sætte fart på onlinesalg af fødevarer

Detailgiganter i strid om potentiel milliardforretning

Nyt Dagli'-koncept skal ensrette 371 butikker

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier