Detailkender tror ikke på Faktas fornyelse
Det klinger en smule hult i detailkender Bruno Christensens ører, når Fakta over de næste tre år vil bruge omkring 300 mio. kr. på at forny de 444 Fakta-butikker til mere inspirerende versioner af sig selv.
Det siger han til Berlingske Nyhedsbureau.
"Det giver ikke Fakta flere kunder i butikken og større salg at være mere flinke og inspirere kunderne med madplaner. Det afgørende inden for dagligvarer er udelukkende, om du har den laveste pris. Dagligvarer sælges kun på priser og beliggenhed," lyder det fra Bruno Christensen.
Trods overskrifterne om at Fakta-butikkerne i fremtiden skal inspirere forbrugerne, og at man vil løfte kvalitet og sortiment, er det fortsat meget vigtigt for Fakta at være en discountbutik, fastslog Fakta-kædens direktør Niels Karstensen tidligere på ugen overfor FødevareWatch.
”Vi kommer til at kæmpe for at gøre det lettere for alle at spise bedre. Vi har en vision om at gøre det muligt for alle danskere at tilberede god og inspirerende mad til lave priser. Nu siger jeg ordene ”lave priser” og det er meget vigtigt – vi er en discountbutik og vi skal ikke op og være et discount supermarked. Vi skal være en reel discountbutik, så derfor skal vi også være på plads med prisen. Det gør vi os meget umage med,” lød det fra Niels Karstensen.
Relaterede artikler:
Fakta-chef: Der er stadig plads til små producenter
For abonnenter