Danisco-ejer vil lancere 4000 produkter inden 2020

Industrigiganten Duponts division for Ernæring og Sundhed vil spille en rolle i lanceringen af hele 4000 fødevarerelaterede produkter over de kommende seks år.
Det fortalte Craig Binetti, der står i spidsen for afdelingen, til Food Navigator, da mediet besøgte selskabets største forsknings- og udviklingsafdeling i Brabrand ved Aarhus i forbindelse med denne afdelings 50 års jubilæum.
Faciliteterne i Brabrand var tidligere ejet af den danske enzym- og ingrediensvirksomhed Danisco, som den amerikanske storkoncern opkøbte for næsten 30 mia. kr. i 2011.
”Vi har selvfølgelig investeret i fusioner og opkøb for at styrke vores position på området, men vi fortsætter med at investere i F&U (forskning og udvikling, red.), og det er kun blevet styrket gennem Danisco,” sagde Craig Binetti til branchemediet.
Dupont brugte i 2013 ca. 13 mia. kr. på F&U, hvilket svarer til omkring 6 pct. af omsætningen, og på tværs af samtlige divisioner, som inkluderer kemikalier, landbrugsprodukter og industrimaterialer, lancerede man 1800 nye produkter i løbet af året.
Koncernen vil fremover fastholde investeringsniveauet i forskning og udvikling på samme niveau som i 2013, og man forventer altså, at det vil føre til i alt 4000 produktlanceringer på fødevareområdet frem mod 2020.
Dupont satser stort på Danmark