FødevareWatch

Orkla tilslutter sig Norges kamp mod salt

Tidligere på måneden annoncerede NorgesGruppen og norske Coop, at man ville reducere indholdet af salt betydeligt i sine produkter, og nu følger fødevarekoncernen Orkla trop.

Foto: Colourbox

I sidste uge annoncerede de to norske detailkoncerner NorgesGruppen og Coop, at man ville nedbringe indholdet af salt betydeligt i sine produkter, og nu lancerer et af landets store fødevareaktører, Orkla, et lignende initiativ.

Koncernen skriver i en pressemeddelelse, at man efter et møde med den norske sundhedsminister Bent Høie har besluttet at fjerne 80 ton salt fra sine produkter solgt i Norge mellem 2014 og 2018.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier