Unilever straffet for svækket vækst

Den store Unilever-koncern rammes især af svag asiatisk vækst i det seneste kvartalsregnskab.
AF RITZAU FINANS

Unilever har ikke længere så godt tag i forbrugerne trods status som en af verdens største producenter af forbrugsvarer.

I tredje kvartal var Unilevers underliggende vækst på 2,1 pct. - det laveste i det kvartal i fem år ifølge Bloomberg News.

Især Asien rammer Unilever, som faktisk oplevede en tilbagegang i omsætningen på 2 pct. - dog primært på grund af valutaeffekter og frasalg.

Unilever solgte i alt for 12,2 mia. euro i kvartalet, fremgår det af en salgsopdatering torsdag.

Det er med til at få Unilevers aktie til at falde 3,9 pct. på børsen i London efter en halv times handel.

Unilever rammes især af svækkede markeder i Europa, hvor salget faldt 4,3 pct. underliggende til 3,4 mia. euro. Faldende priser i Frankrig, Tyskland og Storbritannien pressede omsætningen ned, mens der til gengæld igen var vækst i Spanien.

Unilever står bag en lang række kendte forbrugermærker som Knorr, Dove, Lipton og Rexona.

Mejerigaarden hepper på danskernes kvalitetshunger

Færdigret-selskaber går efter friskhed

Giganten Unilever lever ikke op til forhåbningerne

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Foto: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg