Unilever straffet for svækket vækst
Unilever har ikke længere så godt tag i forbrugerne trods status som en af verdens største producenter af forbrugsvarer.
I tredje kvartal var Unilevers underliggende vækst på 2,1 pct. - det laveste i det kvartal i fem år ifølge Bloomberg News.
Især Asien rammer Unilever, som faktisk oplevede en tilbagegang i omsætningen på 2 pct. - dog primært på grund af valutaeffekter og frasalg.
Unilever solgte i alt for 12,2 mia. euro i kvartalet, fremgår det af en salgsopdatering torsdag.
Det er med til at få Unilevers aktie til at falde 3,9 pct. på børsen i London efter en halv times handel.
Unilever rammes især af svækkede markeder i Europa, hvor salget faldt 4,3 pct. underliggende til 3,4 mia. euro. Faldende priser i Frankrig, Tyskland og Storbritannien pressede omsætningen ned, mens der til gengæld igen var vækst i Spanien.
Unilever står bag en lang række kendte forbrugermærker som Knorr, Dove, Lipton og Rexona.
Mejerigaarden hepper på danskernes kvalitetshunger
Relaterede artikler:
Mejerigaarden hepper på danskernes kvalitetshunger
For abonnenter
Færdigret-selskaber går efter friskhed
For abonnenter