FødevareWatch

Unilever straffet for svækket vækst

Den store Unilever-koncern rammes især af svag asiatisk vækst i det seneste kvartalsregnskab.

Unilever har ikke længere så godt tag i forbrugerne trods status som en af verdens største producenter af forbrugsvarer.

I tredje kvartal var Unilevers underliggende vækst på 2,1 pct. - det laveste i det kvartal i fem år ifølge Bloomberg News.

Især Asien rammer Unilever, som faktisk oplevede en tilbagegang i omsætningen på 2 pct. - dog primært på grund af valutaeffekter og frasalg.

Unilever solgte i alt for 12,2 mia. euro i kvartalet, fremgår det af en salgsopdatering torsdag.

Det er med til at få Unilevers aktie til at falde 3,9 pct. på børsen i London efter en halv times handel.

Unilever rammes især af svækkede markeder i Europa, hvor salget faldt 4,3 pct. underliggende til 3,4 mia. euro. Faldende priser i Frankrig, Tyskland og Storbritannien pressede omsætningen ned, mens der til gengæld igen var vækst i Spanien.

Unilever står bag en lang række kendte forbrugermærker som Knorr, Dove, Lipton og Rexona.

Mejerigaarden hepper på danskernes kvalitetshunger

Færdigret-selskaber går efter friskhed

Giganten Unilever lever ikke op til forhåbningerne

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier