FødevareWatch

Færdigret-selskaber går efter friskhed

Producenter af færdigretter ser sig ikke slået af danskernes hunger efter friske fødevarer. I stedet satser de selv på produkter, hvor der skal tilsættes friske råvarer.

Foto: Jesper Stormly Hansen

Mens de fleste måske forbinder færdigretter med frysepizzaer og lasagner, der ikke har set friske råvarer i et stykke tid, har producenterne ikke tænkt sig at lade sig slå ud af danske forbrugeres efterspørgsel på friske råvarer.

En ny rapport fra analysefirmaet Euromonitor International viser således, at det i 2013 har været en tendens blandt producenterne at markedsføre sig på produkter, hvor der skal tilsættes friske råvarer, eller som på anden måde signalerer friskhed. 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Supermarkedets prisskilte står til at blive varmt valgtema

SF’s forslag om en hasteundersøgelse af supermarkedskædernes prisstigninger bliver både kaldt en ”gratis omgang” og en ”god ide” blandt politiske aktører og interesseorganisationer. Én ting er der enighed om: Temaet ventes at blive centralt i valgkampen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier