FødevareWatch

Danone leverer i godt 3. kvartal

Trods tilbagegang i salget af mælkeprodukter leverer den store franske fødevarekoncern Danone i årets tredje kvartal.

Foto: PR

Med et samlet vækstsalg på 6,9 pct. i forhold til samme kvartal i 2013, leverer den store franske fødevarekoncern Danone et overraskende regnskab for tredje kvartal.

Samlet faldt salget af mælkeprodukter volumenmæssigt med 7,1 pct. i forhold til samme kvartal sidste år, fra 2,91 mia. euro til 2,80 mia. euro. Fresh Dairy Products, der er Danones største division, havde kun en omsætningsfremgang på 0,7 pct. i kvartalet, hvilket var under analytikernes forventninger på 1,1 pct., skriver Bloomberg News.

Danone, der også producerer babymad og vand under brandet Evian, leverede samlet en salgsvækst på 6,9 pct. på organisk basis. Salget nåede i tredje kvartal 5,42 mia. euro mod 5,26 mia. euro samme kvartal sidste år. Dermed overgik Danone analytikernes forventninger, idet de ifølge Bloomberg News havde estimeret en salgsfremgang på 5,9 pct.

Den procentvise fremgang er på kvartalsbasis samtidig den største i mere end to år, skriver Bloomberg News.

"Disse 3. kvartals resultater bekræfter styrken i vores forretninger, vores brands og i vores markedspostioner," lød det fra koncernchef F. Riboud i regnskabspræsentationen.

Han fremhævede, at Danone følger det roadmap som blev udstukket i starten af året, og at forretningerne i Europa har været positive for kvartalet. På markederne i Rusland og USA er Danone i gang med at konsolidere sig ifølge F. Riboud er grundstenene for fremtidig vækst dermed blevet lagt.

For helåret fastholder Danone sine forventninger og ser fortsat en samlet salgsvækst i intervallet 4,5 pct. og 5,5 pct.

Regnskabet har investorerne taget godt imod, da de sender Danone-aktien op med 3,5 pct. til 52,25 euro, hvilket giver selskabet en femteplads i det brede Stoxx 600-indeks onsdag formiddag.

Danone udnævner ny topchef

Danone tilfreds med halvårsresultat trods skuffede analytikere

Nye asiatiske problemer for Fonterra

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier