Stor stigning i norsk økosalg

En stigning på mere end 50 pct. i salget af økologisk mad på bare et enkelt år er, hvad NorgesGruppen indtil videre kan vise for 2014.
De norske forbrugere efterspørger blandt andet gulerødder og andre friske grøntsager, mens æg og mælkeprodukter også er højt oppe. Det skriver det norske magasin Dagligvarehandelen.
Nye kundegrupper
Allerede for flere år siden satsede NorgesGruppen på sit eget økologiske mærke, Go Eco, og særligt Kiwi har haft fokus på at øge salget af økologiske produkter ved at sænke prisen.
”Vi ser en spirende interesse for økovarer, også uden for kernegruppen af økokunder,” forklarer Line Wesley-Holand til bladet Dagligvarehandelen.
Stigningen i salget af økovarer er i år endnu stærkere end før. I løbet af det første halve år, har den totale økovækst i den norske dagligvarebranchen rundet 30 pct.
Relaterede artikler:
Udbudsdirektør beroliger økologiske leverandører
For abonnenter