Stor stigning i norsk økosalg

Det norske forbrug af økologiske fødevarer eksploderer og NorgesGruppen, der blandt andet ejer Kiwi og Meny, har fået fat i nye kundegrupper.
Foto: Casper Dalhoff
Foto: Casper Dalhoff
AF FREDERIK NØRBY

En stigning på mere end 50 pct. i salget af økologisk mad på bare et enkelt år er, hvad NorgesGruppen indtil videre kan vise for 2014.

De norske forbrugere efterspørger blandt andet gulerødder og andre friske grøntsager, mens æg og mælkeprodukter også er højt oppe. Det skriver det norske magasin Dagligvarehandelen.

Nye kundegrupper

Allerede for flere år siden satsede NorgesGruppen på sit eget økologiske mærke, Go Eco, og særligt Kiwi har haft fokus på at øge salget af økologiske produkter ved at sænke prisen.

”Vi ser en spirende interesse for økovarer, også uden for kernegruppen af økokunder,” forklarer Line Wesley-Holand til bladet Dagligvarehandelen.

Stigningen i salget af økovarer er i år endnu stærkere end før. I løbet af det første halve år, har den totale økovækst i den norske dagligvarebranchen rundet 30 pct.

Masser af penge i økologi

Ny model skal fremme økologisk biavl

Nu ruller Coop sin dyrevelfærds-strategi ud

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter