FødevareWatch

3-stjernet nærmer sig den kinesiske forbruger

Med målte skridt nærmer danske 3-stjernet sig det kinesiske marked. Det bliver ikke med skiveskåret pålæg, at døren skal sparkes ind - faktisk er det måske ikke engang med traditionelle danske produkter.

Med forårets danske eksportfremstød i Kina, kulminerede seks års forhandlinger med de kinesiske myndigheder med, at tre danske pølseproducenter blev godkendt til eksport, herunder 3-stjernet. 

De danske og kinesiske myndigheder arbejder stadig på at få de sidste gokendelser og certificeringer på plads. I et interview med FødevareWatch fortæller direktør Anders Laursen, hvordan hver dag er et spørgsmål om tålmodighed for at finde den rigtige indgang til det gigantiske marked og ikke snuble i farten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier