FødevareWatch

Moohko-modermælk fik hård start i Kina

Mille Baby, der sælger modermælkserstatning til kineserne, havde sidste år et underskud på 2,45 mio. kr. Virksomheden skal gå i nul i 2015, fortæller bestyrelsesmedlem.

Foto: Moohko.dk

Markedet for modermælkserstatning vokser hastigt i Kina, hvor prisen er op mod tre gange så høj som herhjemme, og vestlige mejeriprodukter er eftertragtede som følge af mælkeskandalen i 2008.

Men selv om man kan få 250-450 kr. pr. kg., så er det langt fra let for udenlandske virksomheder at få foden inden for i de kinesiske babybutikker. Det har danske Mille Baby, der står bag produktet Moohko, måtte sande efter knap et år på det kinesiske marked.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier