Brødre vil sælge tacos i detailhandlen 

Brødrene bag spisestedet Barburrito er klar med en serie af mexicanske produkter, der skal sælges i de danske supermarkedskæder.
Arkivfoto | Foto: Matt Rourke
Arkivfoto | Foto: Matt Rourke

Guacamole, salsa, chili, nachos og bløde majstortillaer.

De to brødre bag det københavnske spisested, Barburrito, vil lære danskerne at spise mexicansk, og derfor er de nu på vej med en række autentiske produkter til den danske detailhandel.  

Det skriver Politiken.

”Folk har en opfattelse af mexicansk mad som noget meget junkagtigt, og det vil vi gerne ændre på og vise, at det er et lækkert og rigtigt køkken,” siger Patrick Bachmann, der driver tacorestauranten sammen med sin bror Thomas Bachmann, til avisen.

Produkterne bliver lavet i Danmark og skal tage kampen op mod Santa Marias sortiment, der ifølge brødrene ”ikke minder om noget, man får i Mexico”. Det er endnu uklart, hvor og hvornår Barburritos produktserie vil blive solgt.

Santa Maria belønnes for discount-strategi

Færdigret-selskaber går efter friskhed

Dansk popstjerne i mexicansk chipssamarbejde

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter