FødevareWatch

Brødre vil sælge tacos i detailhandlen 

Brødrene bag spisestedet Barburrito er klar med en serie af mexicanske produkter, der skal sælges i de danske supermarkedskæder.

Arkivfoto | Foto: Matt Rourke

Guacamole, salsa, chili, nachos og bløde majstortillaer.

De to brødre bag det københavnske spisested, Barburrito, vil lære danskerne at spise mexicansk, og derfor er de nu på vej med en række autentiske produkter til den danske detailhandel.  

Det skriver Politiken.

”Folk har en opfattelse af mexicansk mad som noget meget junkagtigt, og det vil vi gerne ændre på og vise, at det er et lækkert og rigtigt køkken,” siger Patrick Bachmann, der driver tacorestauranten sammen med sin bror Thomas Bachmann, til avisen.

Produkterne bliver lavet i Danmark og skal tage kampen op mod Santa Marias sortiment, der ifølge brødrene ”ikke minder om noget, man får i Mexico”. Det er endnu uklart, hvor og hvornår Barburritos produktserie vil blive solgt.

Santa Maria belønnes for discount-strategi

Færdigret-selskaber går efter friskhed

Dansk popstjerne i mexicansk chipssamarbejde

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier