Hotel Chocolat er en britisk chokoladekæde, som har set lyset i det danske chokolademarked.
Ejer og direktør Angus Thirlwell åbner således sin tredje butik i Danmark i nærmeste fremtid, skriver Berlingske.
Selskabet kom første gang ind på det danske marked for to år siden.
”Vi undersøgte et stort antal lande, men da vi kom til København, var kombinationen af den danske forståelse for gode råvarer og kærligheden til brands, der har noget dybde, det, der gjorde, at vi troede på, vi kunne have en chance på markedet,” siger Thirlwell til Berlingske.
Og han er ikke den eneste, der tror på potentialet i det danske chokolademarked.
”De læner sig op ad en generel forbrugertrend, hvor man godt vil tillade sig den lille luksus. Det er en efterspørgsel blandt danskerne på luksusbrands. Det er ret paradoksalt, for danskerne handler primært ind i discountbutikker og er meget prisbevidste, men der er nogle få ting, men bare ikke kan spare på, og en af de ting er den lille nydelse i en ellers kedelig leverporstejshverdag, ” siger ekspert i detailhandel Louise Byg Kongsholm fra Pej gruppen til avisen.
Stor chokolade-fusion på trapperne
Chokolade-fusion er en realitet