FødevareWatch

Dansk private label rykker til udlandet

Det er svært for producenterne at komme ind på hylderne i den danske detailhandel. Flere og flere virksomheder har derfor fået øjnene op for eksportmulighederne i private label.

Foto: Søren Schnoor

Mens det bliver stadig sværere at finde en god og sikker plads i den danske detailhandlen, har små og mellemstore fødevarevirksomheder i stigende grad succes med at eksportere private label-produkter til udlandet.

Sådan lyder den umiddelbare konklusion fra direktør i fødevarenetværket Food From Denmark, Karsten Nielsen, som hjælper og rådgiver danske fødevarevirksomheder med eksport af private label.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier