Forsker: Branchen overser muligheder i emballage

Fødevarebranchens ingeniører og logistikfolk tænker alt for meget i forretningsgange og overser potentialet i nye emballagetyper, mener forsker. Et lille dansk firma og en stor international koncern skiller sig ud.
Foto: Lars Krabbe
Foto: Lars Krabbe

Det er helt forfejlet, når danske fødevarevirksomheder ikke bruger emballagen mere aktivt i markedsføringen af et produkt. Det mener Jesper Clement, adjunkt, ph.d., ved Institut for Afsætningsøkonomi ved Copenhagen Business School.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter