FødevareWatch

Forsker: Branchen overser muligheder i emballage

Fødevarebranchens ingeniører og logistikfolk tænker alt for meget i forretningsgange og overser potentialet i nye emballagetyper, mener forsker. Et lille dansk firma og en stor international koncern skiller sig ud.

Foto: Lars Krabbe

Det er helt forfejlet, når danske fødevarevirksomheder ikke bruger emballagen mere aktivt i markedsføringen af et produkt. Det mener Jesper Clement, adjunkt, ph.d., ved Institut for Afsætningsøkonomi ved Copenhagen Business School.

”Rigtig meget af den danske fødevarebranche lever i en industriel samfundskultur, hvor det hele skal foregå mest muligt effektivt. Hvis man i stedet ændrede tankegangen til også at handle om, hvordan man vil skille sig ud fra alle de store mængder, så kan man måske hente nogle vigtige gevinster, som man i dag ikke kommer i nærheden af,” lyder den lille reprimande fra Jesper Clement, der tilføjer:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier