FødevareWatch

Dunkin' Donuts’ skandinaviske offensiv fortsætter

Den amerikanske kaffe og fastfoodkæde Dunkin’ Donuts fortsætter sin skandinaviske ekspansion med åbningen af 30 nye butikker i Sverige over de næste fem år.

I slutningen af april kunne flere danske medier berette, at den amerikanske kaffe og fastfoodkæde Dunkin’ Donuts havde planer om at indtage Danmark med sine glasurbelagte og farvestrålende munkeringe, og nu har den amerikanske koncern også annonceret, at man vil åbne en række butikker i vores naboland Sverige.

Dunkin’ Donuts skriver i en pressemeddelelse, at man har indgået en franchise-aftale med selskabet Coffee & Brands Sweden AB om at påbegynde udviklingen af en række butikker på tværs af Sverige.

Ifølge aftalen vil man åbne 30 nye franchise-butikker i Sverige over de næste fem år. Til at begynde med vil butiksåbningerne være centreret omkring Stockholm.

Dunkin’ Donuts blev grundlagt i 1950 og i 2011 lod selskabet sig børsnotere i hjemlandet. Koncernen råder på nuværende tidspunkt over 11.000 butikker i 33 lande verden over – over 7.000 af disse ligger dog i USA.

De svenske butiksåbninger er – ligesom indtoget i Danmark – en del af en større europæisk offensiv. Det vides endnu ikke hvornår den første danske butik er klar til at slå dørene op.

Dunkin' vil ind på det danske marked

Baresso byder Dunkin Donuts velkommen

Mere fra FødevareWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

VALG 2022: Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier