FødevareWatch

Dunkin' Donuts’ skandinaviske offensiv fortsætter

Den amerikanske kaffe og fastfoodkæde Dunkin’ Donuts fortsætter sin skandinaviske ekspansion med åbningen af 30 nye butikker i Sverige over de næste fem år.

I slutningen af april kunne flere danske medier berette, at den amerikanske kaffe og fastfoodkæde Dunkin’ Donuts havde planer om at indtage Danmark med sine glasurbelagte og farvestrålende munkeringe, og nu har den amerikanske koncern også annonceret, at man vil åbne en række butikker i vores naboland Sverige.

Dunkin’ Donuts skriver i en pressemeddelelse, at man har indgået en franchise-aftale med selskabet Coffee & Brands Sweden AB om at påbegynde udviklingen af en række butikker på tværs af Sverige.

Ifølge aftalen vil man åbne 30 nye franchise-butikker i Sverige over de næste fem år. Til at begynde med vil butiksåbningerne være centreret omkring Stockholm.

Dunkin’ Donuts blev grundlagt i 1950 og i 2011 lod selskabet sig børsnotere i hjemlandet. Koncernen råder på nuværende tidspunkt over 11.000 butikker i 33 lande verden over – over 7.000 af disse ligger dog i USA.

De svenske butiksåbninger er – ligesom indtoget i Danmark – en del af en større europæisk offensiv. Det vides endnu ikke hvornår den første danske butik er klar til at slå dørene op.

Dunkin' vil ind på det danske marked

Baresso byder Dunkin Donuts velkommen

Mere fra FødevareWatch

Dansk foodtech sidder fast i affyringsrampen - der er brug for flere stjerneskud

MAD FOR MILLIARDER: Mangel på visioner, penge eller ideer? Det halter med at skabe fødevare- og landbrugsaktører med globalt potentiale herhjemme, når man måler det op mod et iværksætterland som Israel. Food & Bio Cluster ser klare mangler i investormiljøet, mens Vækstfonden efterlyser flere gode ideer - så kommer pengene også.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier