FødevareWatch

Danske oste og pølser skal på middagsbordene i Kina

Nye aftaler skaber håb om boom i eksport af kød og mejerivarer til Kina. Arla åbner innovationscenter i Beijing for at studere kinesiske smagsløg.

Foto: Colourbox

Dansk fødevareindustri intensiverer jagten på det store gennembrud i Kina. Arla åbnede i weekenden et innovationscenter i Beijing, hvor mejerikoncernen vil samle et hold af eksperter, som skal nærstudere de kinesiske forbrugeres smagsløg. Arlas center blev indviet lørdag som led i de seneste dages officielle danske statsbesøg i Kina.

På centret samler Arla mejerister og innovationsspecialister, som skal udvikle oste og andre mejerivarer, der passer til kinesiske smagsløg og madvaner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier