Den amerikanske Fast Food-kæmpe Yum! Brands, der driver kæder som KFC, Pizza Hut og Taco Bell, har øget både top- og bunlinje betydeligt i årets første kvartal.
Det fremgår af koncernens kvartalsregnskab.
Omsætningen er steget med 7 pct. fra 2,535 mia. dollar i første kvartal 2013 til 2,724 mia. dollar i den seneste periode, mens nettoindkomsten er vokset med 18 pct. fra 337 mio. dollar til 399 mio. dollar.
Det glimrende resultat er især drevet af et godt kvartal i Kina, hvor omsætningen er øget med 20 pct., og bundlinjen springer frem med hele 85 pct.
Yum! Brands har øget antallet af butikker i Kina med 7 pct. i perioden, og adm. direktør og bestyrelsesformand David C. Novak afslører i pressemeddelelsen, at man forventer at åbne 700 nye butikker i landet i løbet af året.
Men væksten i Kina skal primært set i lyset af, at salget i etablerede butikker, der har været åbne i mindst 12 måneder, er gået frem med 9 pct. i årets første kvartal.
På koncernens andet store marked - Indien - har man øget antallet af butikker med hele 25 pct., men her er salget i etablerede butikker dog gået tilbage med 1 pct.
Osteproducenter vinder på Kinas pizza-appetit
McDonalds skuffer analytikerne
Pepsico hæver overskuddet markant
Coca-Cola brusede lige til kanten