FødevareWatch

Kina sikrer bundlinje-vækst for KFC-ejer

Fast Food-koncernen Yum! Brands, der ejer kæderne KFC og Pizza Hut, har øget sin indtjening med 18 pct. i det seneste kvartal. Salget i Kina driver væksten.

Den amerikanske Fast Food-kæmpe Yum! Brands, der driver kæder som KFC, Pizza Hut og Taco Bell, har øget både top- og bunlinje betydeligt i årets første kvartal.

Det fremgår af koncernens kvartalsregnskab.

Omsætningen er steget med 7 pct. fra 2,535 mia. dollar i første kvartal 2013 til 2,724 mia. dollar i den seneste periode, mens nettoindkomsten er vokset med 18 pct. fra 337 mio. dollar til 399 mio. dollar.

Det glimrende resultat er især drevet af et godt kvartal i Kina, hvor omsætningen er øget med 20 pct., og bundlinjen springer frem med hele 85 pct.

Yum! Brands har øget antallet af butikker i Kina med 7 pct. i perioden, og adm. direktør og bestyrelsesformand David C. Novak afslører i pressemeddelelsen, at man forventer at åbne 700 nye butikker i landet i løbet af året.

Men væksten i Kina skal primært set i lyset af, at salget i etablerede butikker, der har været åbne i mindst 12 måneder, er gået frem med 9 pct. i årets første kvartal.

På koncernens andet store marked - Indien - har man øget antallet af butikker med hele 25 pct., men her er salget i etablerede butikker dog gået tilbage med 1 pct.

Osteproducenter vinder på Kinas pizza-appetit

McDonalds skuffer analytikerne

Pepsico hæver overskuddet markant

Coca-Cola brusede lige til kanten

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier