Det franske fødevareselskab solgte for 5,061 mia. euro i årets første tre måneder, hvilket var et fald på 5,2 pct. På organisk basis opgør Danone det dog til en stigning på 2,2 pct., præcis det samme som ventet af analytikerne.
Selskabet holder fast i sine forventninger for hele 2014, som vil byde på en organisk salgsvækst på mellem 4,5 og 5,5 pct. samt en stabil driftsmargin og 1,5 mia. euro i frie pengestrømme, renset for særposter.
Især andet halvår ventes at levere væksten på grund af tiltag for at omorganisere organisationen på det udfordrende europæiske marked.
"Vi leverede en førstekvartals vækst helt på linje med forventningerne i vores roadmap. I et miljø der har vist sig at være yderst ustabilt i store dele af verden fokuserer vi Danone på vores topprioriteter: Vi fortsætter med at tilpasse vores produkter og organisation i Europa, vi fortsætter med med at vækste i kategorier og brands i Nordamerika, CIS-lande og udviklingslande, mens vi har de volatile markeder i baghovedet. Og endelig er vi i gang med at genopbygge en stærk og solid portfolio af produkter til småbørn i Asien. Disse opgaver er essentielle for vores mål om stærk, bæredygtig og profitabel vækst fra starten af andet halvår i år," udtaler Franck Riboud, bestyrelsesformand i Danone, i en regnskabsmeddelelse.
Danone satser på Shakiras mave
Kinesisk Arla-partner overgår forventningerne
Arla vil femdoble markedsandel på modermælk