FødevareWatch

E-handel truer detailgiganter

Ifølge ny analyse kan e-handel med dagligvarer på sigt udfordre de store dagligvarekoncerner, som i dag har en samlet markedsandel på ca. 85 procent.

Foto: Ole Lind/ JP

Med flere handlende på nettet vil konkurrencen i detailhandlen få det bedre. Sådan lyder hovedkonklusionen i en ny undersøgelse, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udarbejdet.

Ifølge analysen Fremtidens detailhandel er e-handlen i de seneste tre år steget med 56 pct., og sammen med flere kunder kommer der også nye leverandører, der er med til at gøre palletten endnu større.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier