Køb god hjemmelavet mad eller lav mad derhjemme til nogle andre.
Det er konceptet bag det firma dinnersurfer.dk, som tre iværksættere har etableret for cirka to måneder siden. I dag er der ifølge Politiken Søndag 1.700 brugere oprettet, og der er 25 retter mad til salg. Når man har købt et måltid, opfordres køber til at anmelde maden.
Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
”Vores mål er et sikkert fællesskab, hvor alle kan dele hjemmelavet mad med hinanden. Vi så hurtigt, at der var andre gevinster i forhold til miljø og sundhed, men jeg tror ikke, at vi kan overkomme at kommunikere det hele på en gang. Vi har fokus på fællesskabet, og så tror jeg, at brugerne er bevidste om, at de også gør noget for sundhed og miljø«, siger en af iværksætterne, Navid Baharlooie, til Politiken.
På firmaets hjemmeside skriver firmaet, at ”Dinner Surfer bygger på folkekøkken konceptet og er en social platform, hvor alle kan købe god, hjemmelavet mad eller sælge sine retter til andre.”
”Ideen til Dinner Surfer opstod, da vi arbejdede på et andet projekt. Vores arbejdsdage var lange, og vi fik meget fast food takeaway. Vi blev hurtigt træt af dyre eller usunde takeaway-muligheder og tænkte, at der måtte være en anden vej,” skriver iværksætterne.
”Øko-spisemærket bliver kendt”
Danskerne kender ikke øko-spisemærkerne
17 Michelin-stjerner til Danmark