Fra "svært ejerskab" til "vækstmarked" - nu skal Toms vende den tyske forretning

Med en ny distributør er vejen nu banet for, at Toms Gruppen kan få vendt bøtten på den underskudsgivende, tyske forretning. Besparelsen har været ”signifikant,” siger den forhåbningsfulde direktør.
Anthon Berg-brandet er foruden Toms Gruppens to tyske brands Feodora og Hachez konfekturekoncernens bud på, hvor der kan hentes vækst på det tyske marked. | Foto: Pr/toms Gruppen
Anthon Berg-brandet er foruden Toms Gruppens to tyske brands Feodora og Hachez konfekturekoncernens bud på, hvor der kan hentes vækst på det tyske marked. | Foto: Pr/toms Gruppen

Det har været ti tunge år for Toms Gruppens tyske forretning, der har været både omkostningstung, kompleks og underskudsplaget. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter