Tasteful Foods fokuserer særligt på pris i det plantebaserede marked

Forbrugerne har ikke taget plantemad til sig i samme grad som forventet, og det har været med til at skærpe prispunktet for Tasteful Foods, fortæller direktør til Retailnews.
Foto: Pr / Tasteful Foods
Foto: Pr / Tasteful Foods

Det går den forkerte vej med plantebaseret mad, som det fremgår af Madkulturens årsrapport for 2023, der udkom for tidligere på måneden.

Det mærker Tasteful Foods også, hvor stifter og direktør Anders P. Christensen sætter ord på udfordringerne over for mediet Retailnews. Det handler om pris, oplever direktøren: 

”Nydelse og pris kommer før det rationelle, når vi køber ind - og så snart vi indser det, jo før kommer vi til at se markante forbrugsændringer og klimagevinster. Det handler rigtig meget om pris for forbrugerne i det nuværende økonomiske klima, og det kommer ikke til at ændre sig foreløbig. Så vi er meget fokuserede på skarpe prispunkter,” siger Anders P. Christensen. 

I samme interview fortæller han, at selskabet vil satse mere på salget i detailhandlen. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter