Fransk fødevarekoncern har potentiale til at øge sit yoghurtsalg

Danone kan muligvis vende boomet i vægttabsmedicin til sin fordel, vurderer analytikere. 
Kategorier som flaskevand og yoghurt kan ifølge analytikere være en fordel for Danone. | Foto: Eric Gaillard/Reuters/Ritzau Scanpix
Kategorier som flaskevand og yoghurt kan ifølge analytikere være en fordel for Danone. | Foto: Eric Gaillard/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Flere fødevareselskaber har været pressede af boomet i vægttabsmedicin, men den franske fødevarekoncern Danone kan vende tendensen til sin fordel.

Det skriver Bloomberg News.

Danone har nemlig fokus på flere sundere kategorier som yoghurt og flaskevand, og det kan være en fordel for selskabet, vurderer analytikere hos finanshuset Barclays.

De seneste købstendenser for patienter, der tager vægttabsmedicin, viser, at efterspørgslen vokser på yoghurt og yoghurtdrikke, mens den falder på andre mejeriprodukter.

”Selvom Danone ikke er immun, er selskabet bedre placeret end langt størstedelen af sine ”peers”,” skriver analytikere hos Barclays.

Ifølge analytikerne erstatter patienter, der tager vægttabsmedicin, usunde snacks som chips og slik med sundere alternativer - for eksempel yoghurt.

Samtidig vurderer analytikerne, at Danones vandprodukter kan få et løft i salget, fordi vægttabsmedicinbrugere søger sundere produkter, når de skal slukke tørsten.

Danone-aktien stiger en my mandag med 0,2 pct. Siden sit højdepunkt i maj i år er aktien dykket mere end 10 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også