Anthon Berg indgår samarbejde med kendt spiritusmærke

Nyt marcipanbrød smelter to kendte varemærker sammen i satsning fra Toms.
Foto: Pr
Foto: Pr

Konfektureselskabet Toms sender årligt omkring 16 mio. marcipanbrød afsted under Anthon Berg-navnet og fremover kommer der en ny variant på hylderne.

Toms har således indledt et nyt samarbejde med det kendte spiritusmærke Baileys om at kombinere de to mærker, fortælles der i en pressemeddelelse. Baileys hører under en af verdens største spirituskoncerner, Diageo, og denne marcipanvariant kommer i kølvandet på flere lignende udvidelser af den klassiske model de senere år.

”Danskerne er det mest marcipanglade folkefærd i verden og Baileys er verdens største flødelikør. Vi er rigtig stolte over at kunne introducere dette samarbejde mellem to store, klassiske brands, der begge har en lang tradition for høj kvalitet. Vi oplever en kæmpe interesse for nye smagsvarianter og har store forventninger til dette produkt,” udtaler Anthon Berg-ansvarlig Christine Camilla Danielsen.

Det klassiske marcipanbrød daterer sig tilbage til 1906 og Toms meddeler, at Baileys kommer til at indgå i en række andre produkter den kommende tid.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter