Premium-flæskestege bliver flået ned fra hylderne

Prisstigninger på groft sagt alt har ikke fået danskerne til at spare på flæskestegen, der helst skal være af premium-kvalitet. Det bekræfter Danish Crown, der nu må melde alt udsolgt.
Foto: Pr/danish Crown
Foto: Pr/danish Crown

Inflationen har ikke ramt danskernes flæskestegslyst - i hvert fald ikke, når det kommer til flæskesteg af høj kvalitet, fortæller Danish Crown, der i år har set salget stige og nu må melde udsolgt af slagterikoncernens premium-versioner. 

Det gælder såvel flæskestege fra specialkoncepter som Antonius, Bornholmergrisen og Friland samt de krogmodnede og gourmetsaltede af slagsen, hedder det i en pressemeddelelse.

”Det er fantastisk, at flere og flere danskere prioriterer den ekstra smagsoplevelse, når de køber flæskestegen til julen. Vi sælger i år 20 pct. flere premium-flæskestege end sidste år, og vi kommer helt sikkert til at se på, hvordan vi kan sikre, at endnu flere danskere kan købe en flæskesteg, der kan noget ekstra, næste år,” udtaler Peter Bendixen, der er ansvarlig for salget til de danske detailbutikker hos Danish Crown, i meddelelsen. 

Det stigende salg bekræfter blot den udvikling, man i Danish Crown har set de seneste år, hvor salget af flæskesteg i premium-kategorien er blevet løftet - noget, der de seneste tre år har fået slagterikoncernen til at sætte yderligere fut under blandt andet produktionen.

Salget er fra år til år blevet løftet med 15-20 pct. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter