Salatdirektør kalder fabrik til 250 millioner "en risiko"

En ny fabrik skal slynge Mads Pedersen og hans gartneri Nordic Greens ind i en ny periode, hvor convenience er i fokus.
Foto: Benjamin Nørskov
Foto: Benjamin Nørskov

Salat, der allerede er skåret og forberedt, bliver det næste store hit.

Det mener og håber Mads Pedersen, der er adm. direktør i Nordic Greens, som har investeret 250 mio. kr. i en ny fabrik, der blot kræver omkring 20 medarbejdere. Det siger han til Erhversplus.

”Det er en kæmpe risiko, vi tager, men vi gør det rimeligt fortrøstningsfuldt. Vi kan se, hvordan markedet i USA vokser, og det mener vi også, det vil gøre i Europa. Vi vil lave nye og bedre sorter, og vi vil sikre 14 dages holdbarhed og en højere kvalitet.”

Fabrikken er helt operationel den 1. april, og derfor bør de første salater være på markedet den 1. maj næste år.

Nordic Greens hed tidligere Alfred Pedersen & Søn, og fik efter en retstvist endelig godkendelse til at benytte det nye navn tidligere i år.

Stor britisk supermarkedsleverandør lægger an til langvarig strejke

7-Eleven fordobler antallet af butikker i Københavns Lufthavn

Nordic Greens vinder sag om navneforandring

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter