Væksten flader ud i salg af plantebaserede fødevarer

Prisudviklingen ser ud til at bremse væksten i salget af plantebaerede fødevarer, fordi forbrugerne vælger billigere varer.
Foto: Julia Rubin/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Julia Rubin/AP/Ritzau Scanpix

Plantebøffen, havremælken og de andre plantebaserede fødevarer ser ud til at blive klemt i inflationspresset, der får forbrugerne til at justere på indkøbene og søge mod billigere alternativer og private label. Vækstkurven flader ud, lyder det fra en række aktører i Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også