FødevareWatch

Multinational ostekoncern køber sig ind i kinesisk mejeri

Bel Group har købt størstedelen af en kinesisk osteproducent. Ostekoncernen har ikke tidligere haft produktion i landet.

Foto: Niels Hougaard/PR

Den multinationale ostekoncern Bel Group kan krydse endnu et land af, hvori der produceres oste.

Således har koncernen købt en ejerandel på 70 pct. i det kinesiske selskab Shandong Junjun Cheese, der blev stiftet for fem år siden, skriver Dairyreporter.

Shandong producerer en række af oste og har årligt oplevet store vækstrater. Ifølge en talsperson fra Bel Group giver købet mening på flere punkter.

”Bel skal være i stand til hurtigt at innovere og tilpasse sig til markedstendenser og kinesiske forbrugerpræferencer. At alliere os med en lokal aktør med stærke finansielle, industrielle og forsknings- og udviklingsmæssige kompetencer passer derfor perfekt ind i vores vækststrategi,” lyder det

Ifølge tal fra Global Data vokser det kinesiske ostemarked med 8 pct. ærligt i perioden 2020-25.

(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie, AgriWatch.)

Fransk mejerikæmpe på tysk opkøb

Arla køber britisk mejeri for at styrke øko-salget

Løbende opkøb bidrog til øget salg hos fransk mejerikoncern

Mere fra FødevareWatch

Ny rejeformand: Målet er at blive undværlig

PORTRÆT: Royal Greenlands nye bestyrelsesformand, Maliina Abelsen, bryder sig ikke om at drifte, men lever til gengæld for udvikling. Og så har hun aldrig haft nogen plan for sin karriere, men i stedet bare sprunget ud i tingene, når hun ikke har kunnet lade være.

Topchef forventer blød landing oven på rekordpriser

Omstændighederne er anderledes i dag med de rekordhøje mælkepriser end ved tidligere ekstraordinære opsving. Den buldrende inflation holder hånden under en voldsom opbremsning, vurderer mejerichef i Arla Foods.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier