Franske Lactalis kunne se sit salg af mejeriprodukter stige i 2020.
Salget rundede 21 mia. euro, hvilket er en stigning på 5,9 pct. sammenlignet med året forinden. Det skriver Dairy Global, der kun har fået adgang til selskabets salgstal.
Ifølge selskabets formand og ejer Emmanuel Besnier skyldes stigningen, at coronakrisen har været med til at øge forbruget af mejeriprodukter i husstandene.
Formanden pointerer, at det gavner selskabet udelukkende at sælge mejeriprodukter.
"At drikke mælk er stadig bedre for dit helbred end alle de der drikke med planter," udtaler Emmanuel Besnier.
Samtidig har flere opkøb af konkurrenters datterselskaber båret frugt.
I 2017 købte Lactalis den amerikanske yoghurtproducent Stonyfield fra franske Danone.
To år senere opkøbte selskabet den canadiske osteproducent Kraft Heinz, hvor det samme år købte det brasilianske andelsselskab Itambé, hvor 4000 andelshavere fulgte med.
AgriWatch har tidligere beskrevet, forhandler Lactalis med den multinationale ostekoncern Bel Group om at opkøbe flere af konkurrentens datterselskaber.
Af selskaberne indgår Royal Bel Leerdammer NL, Bel Italia, Bel Deutschland, Leerdammer-brandet og Bel Shostka Ukraine.
(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie AgriWatch.)