Kyllingekoncern går i kødet på oksekød med ny klimakampagne

Danskerne tror, at klimaaftrykket fra kylling er omkring fem gange højere, end tilfældet er, viser en undersøgelse fra HKScan. ”Faktisk ligger klimaaftrykket på hakket kylling meget tættere på plantefars end på det høje klimaaftryk fra hakket oksekød,” siger landedirektør.
Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix
Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix

97 pct. af danskerne tror, at klimaaftrykket fra kyllingekød er højere, end det reelt er, viser en undersøgelse. Det vil HKScan og brandet Rose Kylling nu forsøge at lave om på.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter