Nyt madspildsmærke ser ud til at virke

Too Good To Gos ”se, duft og smag”- mærke har ifølge en ny undersøgelse fået flere til at tænke over den mad, de smider ud.
Foto: PR / Too Good To Go
Foto: PR / Too Good To Go

Se, duft og smag.

Sådan lød budskabet i et nyt mærkat, som madspildsvirksomheden Too Good To Go tilbage i november introducerede.

Mærkatet havde til formål at få forbrugerne til at bruge sanserne, inden de uden videre kasserede maden - og ifølge en ny undersøgelse foretaget af Epinion for Too Good To Go tyder noget på, at missionen er lykkes.

I hvert fald tilkendegiver 43 pct. af de forbrugere, der er blevet eksponeret for mærkningen, at det har inspireret dem til at smide mindre mad ud. Det skriver Too Good To Go i en pressemeddelelse.

”Når man tænker på, at mærkatet stadig kun er at finde på et begrænset antal produkter, synes jeg, det er positivt, at det allerede har så markant en effekt,” siger selskabets danske landechef, Heidi Boye, der samtidig understreger, at der er lang vej endnu, før volumen er stor nok til at skabe langvarige adfærdsændringer.

17 pct. af de adspurgte svarer, at de har kendskab til mærket. Ifølge Too Good To Go deltog 1056 i undersøgelsen.

Mærkningen er indtil videre indført på 4000 varenumre på tværs af 10 europæiske lande.

Artiklen er opdateret med tal på antal respondenter i undersøgelsen.

Too Good To Go retter blikket mod de offentlige køkkener

Too Good To Go tager hul på ny fase af amerikansk væksteventyr

Too Good To Go skal hente flere hundrede millioner

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også